آساب

چند نکته قابل توجه!

شرکت فولاد آساب

استفاده از تجهیزات ایمنی از مهم ترین اصول کار با دستگاههای برش اره نواری WIKUS-ASSAB است  پس پیش از نصب و راه اندازی تیغ اره نواری و کار با دستگاه اره نواری UZAY، ابتدا باید از دستکش ایمنی، عینک محافظ و کفش کار مناسب استفاده کنید.

 تیغ های اره نواری اکثراً در رول های 50 و 100 متری تولید می شوند، و استفاده کنندگان اره نواری باید تیغ های اره نواری را با توجه به سایز مورد نظر خود برش و جوش القائی دهند. پس از آماده شدن تیغ اره نواری، برای جابجایی راحت تر، آن را به صورت حلقه، پروانه، حلزونی و شکل های دیگر بسته بندی می نمایند که در این نوع بسته بندی، تیغ های اره نواری به خاطر جنس فنری بدنه خود تحت فشار بالایی قرار می گیرند و زمان باز شدن با انرژی زیادی باز می شوند که باید بسیار مراقب نقاط تحت فشار باشید.

موقع نصب تیغ اره نواری بر روی دستگاه، از خاموش بودن دستگاه مطمئن شوید.

روکش دندانه های تیغ اره نواری را بعد از جا انداختن کامل تیغ اره نواری در فلکه های دستگاه جدا کنید.

پس از جای گذاری تیغ اره نواری بر روی فلکه های دستگاه و درون گاید ها حتماً برای سفت کردن آن از مانومتر استفاده کنید. دقت کنید که سفت کردن بیش از اندازه تیغه، سبب پارگی آن موقع نصب  یا حین برش خواهد شد و شل بودن آن موجب در رفتن تیغ اره نواری از درون فلکه یا کج بری در زمان برش می شود.

بعد از سفت کردن تیغ اره نواری روی فلکه ها، از بالانس بودن فلکه ها اطمینان حاصل نمائید تا از شکستگی و در رفتن احتمالی تیغ اره نواری جلوگیری شود.

پس از انجام مراحل فوق، حتماً درپوش فلکه های دستگاه اره نواری و شیر فول کنترل دستگاه را ببندید. سوئیچ دستگاه را در وضعیت روشن قرار داده و اجازه دهید دستگاه با سرعت خطی بسیار کم شروع به کار کند. این عمل موجب می شود تیغ اره نواری به آرامی درون فلکه های دستگاه و در سر جای خود قرار گیرد.

 پس از اینکه از جا افتادن کامل تیغ اره نواری مطمئن شدید، فرآیند برش را شروع نمائید.

 در صورت شکستن تیغ اره نواری در زمان کار، سریعاً دستگاه را خاموش نموده، به آرامی درپوش های محافظ را باز کرده و تیغ اره نواری شکسته را از دستگاه خارج کنید.

در دستگاه های اره نواری عمود بر حتماً از ابزار نصب شده بر روی میز دستگاه برای هل دادن قطعه کار به جلو استفاده نمائید.

کار با دستگاه اره نواری مانند تمامی دستگاه های صنعتی نیازمند هوشیاری کامل اپراتور دستگاه است، پس از مصرف دارو های مسکن، آرام بخش و خواب آور و داروهایی که موقع کار با دستگاه اره نواری سطح هوشیاری را پایین می آورد به هیچ وجه استفاده ننمائید.

 بدون دستکش و یا اطمینان از قطع بودن برق، درب تابلو برق دستگاه را باز نکرده و اقدام به تعمیرات نکنید.

از ثابت بودن و تراز بودن قطعه کار پیش از شروع برشکاری مطمئن باشید.

در زمان برشکاری به هیچ عنوان به قطعه کار، فلکه های دستگاه و تیغ اره نواری دست نزنید.

امیدواریم موارد مطرح شده در این مقاله برای شما کاربراین گرامی مفید واقع شده باشد..

فهرست